torsdag 27 december 2007

Nu har jag oxå en blogg

Efter att ha funderat lite fram och tillbaka så har jag bestämt mig för att ha en blogg istället för en hemsida. Det verkar enklare att hålla en sådan uppdaterad och så känns det roligare. Jag ska byta ut bilden på Inka och Ammi, dom har ju värsta lysande ögonen. Men för tillfället är jag uppe i Umeå och eftersom min gamla dator har kraschat så har jag köpt en ny och inte hunnit ladda in mitt bildbehandlingsprogram eller någon av mina "fina" bilder på hundarna.

Åkte upp till Umeå den 20:e och blir nog kvar här till den 2:a. Det är så lugnt och skönt ute i stugan och dessutom slipper man smällare och ser bara lite raketer på håll (fiiiint). Var och hälsade på Ann och Göran igår. Dom har 3 tollare (två tikar - Sky och Soja och en hane - Wilse), men igår så var det bara Wilse hemma. Han och Ammi är jämngamla, det skiljer bara 3-4 dagar och dom har träffats ca 2ggr/år sedan dom var valpar. Wilse är jättekär i Ammi och gör allt för att försöka ställa in sig hos henne, han pussar henne i öronen, viftar med tassen, gör lekinbjudningar mm. Hon å sin sida beter sig som en riktig surtik och bara skäller på honom och nafsar efter honom - stackars Wilse.

Det har inte blivit så mycket jobb för hundarna sen vi kom upp hit utan vi har mest tagit långa promenader och tränat lite trix. Men nu börjar Ammi bli rastlös så imorgon funderade jag på att jag ska lägga ett spår åt henne. Det är inte speciellt mycket snö här så det borde gå bra.

Inga kommentarer: