söndag 22 juni 2008

dags att tävla?

De senaste två dagarna har jag kört igenom 3:an med Ammi och det har gått riktigt bra. Positionen i fotgående har blivit bättre. Sättande under gång funkar jättebra. Inkallning med ställande och läggande är verkligen hennes paradmoment, full fart men ändå tvärnit både vid ställandet och läggandet. Rutan är lite kvar på, hon har lärt sig vart hon ska nu, men blev väldigt förvånad när jag efter att ha ställt henne sedan sa åt henne att lägga sig. Jag får plocka ut just den delen av momentet och träna på separat. Hopp-apport och metallapporten funkar bra, det enda som måste putsas där är ingångarna då hon sätter sig lite snett och lite långt bak. Vittringen har varit klockren de senaste gångerna, men jag är noga med att alltid blanda "riktiga" vittringsomgångar med sådana där jag lägger ut godis mellan pinnarna. Fjärren kan jag stå på 6-7meters håll nu och det funkar jättebra. Det börjar kännas som om vi kanske skulle anmäla oss till en tävling och kolla lite hur vi ligger till.

Inga kommentarer: