torsdag 10 juli 2008

tiden bara flyger iväg!!!

När det äntligen började lugna ned sig på jobbet så ökade istället jobbet med specielan farten ordentligt. Herregud så många detaljer det är att tänka på :P. Har insett att det nog inte blir någon start i nybörjarklass för mig och Ammi trots att vi har meriter för att få starta. Jag kommer att ha fullt upp med att hålla i samlingar och leka funktionär. Nåja, hon är ung och det kommer fler specialer, då jag inte är ansvarig för mer än att se till att min hund är förberedd och kan göra sitt bästa :). Numera sitter jag hela kvällarna och knåpar på PM, ringer domare och köper in diverse saker som behövs till rutorna. Skulle tro att jag kommer att vara helt slut när lördagskvällen kommer på specialen, men samtidigt ska det bli väldigt roligt också.

Ammi har passat på att börja löpa, 3-4 veckor tidigare än jag trodde, så dom lydnadstävlingar jag anmält mig till blir inget av med. Men vi får sikta in oss på nån tävling i augusti istället.

Imorgon bär det av till Småland för att vara med på Tollartrollets kennelträff på lördagen. Det är tydligen 20-25 hundar som ska komma från diverse kullar. Ska bli jätteskoj!! Ska försöka se till att komma ihåg kameran så kanske jag kan föreviga några av Ammis kullsyskon.

Träna på alla ni där ute så ses vi på specialen :).

Inga kommentarer: