onsdag 16 april 2008

Ingen inspiration

På sista tiden har jag tappat all inspiration för träning. Jag är mest bara stressad och irriterad och det är inte direkt en bra grund för hundträning så dom senaste veckorna har stackars Ammi inte fått göra mycket. Hon går omkring och tittar uppfodrande på mig och undrar när hennes matte ska bli normal igen :P. Jag försöker förklara för henne att matte nog bara behöver lite fint väder och sol så ska energin komma tillbaka, men jag tror inte riktigt hon förstår vad fint väder och sol har med energi att göra :). Idag visade hon tydligt sitt missnöje genom att bädda ned sig i sängen och sedan ligga där och sucka, så jag insåg att jag nog måste ta mig i kragen och köra i alla fall ett kortare lydnadspass med henne ikväll.














Till råga på allt fick jag PM för tollingjaktprovet i Söderköping och jag hade kommit med. Man borde ju bli lycklig över det, men själv blev jag bara trött och fick nästan ångest över tanken på att nu måste jag ju plocka fram en massa vilt och börja träna (så dags nu - bara 2 veckor kvar). Så det är mycket möjligt att jag ringer och stryker mig.

Men, men, vem vet. Jag kanske får något ryck och kommer tillbaka på banan och tycker allt är skoj igen.

Inga kommentarer: