onsdag 23 april 2008

Inka nyopererad

Idag blev Inka kastrerad. Hon var väldigt sömnig och lagomt road (typ inte alls) när jag hämtade hem henne. Hon slipper ha tratt utan har istället fått en "kroppsstrumpa", vilket ser väldigt lustigt ut :). Operationen hade gått bra och det visade sig att hon hade en liten cysta men den var fortfarande så liten att hon inte borde haft några bekymmer av den. Sen passade dom på att fixa hennes lilla bråck när dom ändå var igång. Jag hade bett dom ta ett blodprov och titta på hennes levervärden eftersom jag tycker att hon har varit så pigg sedan jag bytte till l/d-fodret och det visade sig att nu var värderna normala igen :D.
Så nu blir det "kroppsstrumpa i 10 dagar då jag kan ta stygnen. Ammi var väldigt fundersam på vad som hänt med Inka när vi hämtade henne, dels hade hon den konstiga "kroppsstrumpan" och dels var hon ju väldigt sömnig fortfarande. Inka vinglade direkt till sin biabädd när vi kom hem och Ammi låg bredvid henne ett bra tag innan hon tydligen var nöjd med att Inka var OK och kunde gå därifrån. Vanligtvis brukar Ammi vilja vara mest där jag är.

Inga kommentarer: