fredag 25 juli 2008

skippar jaktprovet

Jag har insett att det inte är någon idé att jag startar NKL på tollarspecialen. Dels har jag inte hunnit träna ordentligt eftersom förberedelserna inför specialen har tagit väldigt mycket tid. Sen så ska jag hålla i samligen för både NKL och WT och att då sedan kasta mig iväg till provrutan och springa in som hund nr. 1 är inte alls ett bra sätt att starta ett jaktprov med en hund som Ammi. Risken är att jag skulle förstöra delar av det vi hitills lyckats uppnå och eftersom jag förhoppningsvis ska kunna gå jaktprov med Ammi i många år än så känns det inte som om det är värt det. Men jag deppar inte över det utan har istället valt att gå WT eftersom jag där i lugn och ro kan ta mig till Spjutsund efter samlingarna och förbereda henne ordentligt inför varje station. Då får jag också ett kvitto på hur långt vi kommit i vår träning så att jag vet vad jag ska lägga krutet på inför höstens jaktprov.

IDAG BÖRJAR JAG MIN SEMESTER!!!!! Så som jag längtat :). 4 härliga veckor med tollarspecial och hundträning. Här i Stockholm är det stekhett - man blir svettig bara efter några steg utomhus. Men enligt Annika så ska det blir svalare till nästa helg även om solen skulle skina då också så skulle temperaturen enbart klättra upp till 20-25 grader. Vi får väl se om prognosen håller i sig.

Inga kommentarer: