söndag 15 februari 2009

årets första tävling

Så var årets 1:a tävling avklarad. Jag och Ammi gav oss på en LKL3 tävling och även om det inte gick vägen denna gång så gav det helt klart mersmak. De moment som Ammi kunde ordentligt gjorde hon bra och de som hon inte är lika säker på (vittring och fjärren) funkade inte. På inkallningen lät jag mig stressas av tävlingsledaren och struntade i att förbereda Ammi ordentligt och då gick det som det gjorde :P. På rutan vet jag inte vad som hände - tillfälligt hjärnsläpp? Jag håller fortfarande på att testa olika sätt att förbereda Ammi. Idag tog jag ut henne ganska långt innan det var vår tur och så fick hon bara vara med för att sedan köra en kort uppvärmning med fotgående innan vi skulle in. Hon var lite för laddad så nästa gång så ska jag försöka "blåsa ur" henne lite mer innan. Tänkte testa att leka med henne och sedan köra några koncentrationsövningar (typ fjärren) innan vi går in. Nedan är en kort video från tävlingen. Tack Ammie för att du filmade :).

Min blogg och dator vill inte samarbeta för tillfället så filmen kommer senare.

Inga kommentarer: