söndag 1 februari 2009

träning, träning ......

Idag träffades jag, Louise, Linda, Monika och Birgitta ute på Bro-Håbo's BK för att träna lite lydnad. Vi började med en platsittning och en platsliggning innan vi delade oss på två grupper för att hjälpa varandra med kommendering, tips&råd. Jag hade med mig min nyinköpta videokamera och Linda var snäll och filmade mig medan Monika kommenderade. Jag körde igenom några av momenten i LKL3 utan belöning för att se hur pass frustrationstålig Ammi har blivit. Fokusen under fotgåendet var inte jättebra, men den har ändå förbättrats från i höstas och tidvis går hon jättefint. Det var jätteroligt för mig att se filmen eftersom jag inte fattat att Ammi har så glad svans under fotgåendet. Hon tycker verkligen att det är häftigt med fotgående :). Sedan insåg jag att mitt beröm efter fotgåendet var alldeles för mycket för efter det så var hon alldeles för laddad till sättande under gång, hon var alldeles för på i fotgåendet och ville hasa framåt med rumpan efter hon satt sig. Så det slutade med att jag fick sätta henne och långsamt gå ifrån henne för att hon skulle sitta kvar ordentligt. Efter det var jag mer återhållsam i berömmet och då fokuserade hon jättefint i resten av momenten. Eftersom jag inte kunde låta bli att testa att klippa ihop filmen i Movie Maker för att lära mig hur man gör så får ni nu "njuta" av mitt lilla mästerverk ;). Jag kommenderade sedan Linda genom några av momenten i Eliten och sedan ville Monika träna fokus&attityd med Izor. På så sätt förflöt 2 timmar utan att man märkte det förutom att man till sist började frysa lite, det var trots allt några minusgrader idag. Tack för gott sällskap tjejer!!

1 kommentar:

Patrik sa...

Det ser bra ut. Kanske vi möter varandra på nån tävling. Har du anmält dig till nån?