måndag 9 februari 2009

var är energin????

Ja alltså inte Ammis, den är som vanligt på topp :P. Nej, jag pratar om min. Det känns som om den här tiden på året så har det varit mörkt, kallt och blött så länge så att man använt upp all energi man "lagrade" under sommaren och nu är man bara trött. Jag har jättemånga idéer om vad och hur jag vill träna men när man äntligen är hemma från jobbet så är det becksvart och det begränsar verkligen möjligheterna för vad man kan göra. I morse när jag promenerade förbi parken där jag brukar träna lydnad på kvällarna så var gräsmattan dessutom en enda stor isbana :(. Visst kan man hålla på och träna diverse trick och teknikövningar inomhus, vilket både jag och hundarna tycker är roligt, men nu skulle det verkligen vara skönt om det kunde torka upp och bli lite varmare så att man kan träna ordentligt utomhus. Nåja, jag får vandra runt lite i kvarteren på kvällspromenaden och se om jag kan hitta en bit gräsmatta där jag inte riskerar att halka och bryta benet av mig :P Ammi förstår inte alls problemet, hon är så säker på tassen att hon inte ens märker av att underlaget består av is täckt av vatten :). Men det finns en fördel med vinter - man har tid att gå en massa roliga kurser så när våren kommer har man en hel uppsjö av idéer att prova.

Inga kommentarer: