söndag 9 mars 2008

helgens träning

Den här helgen har vi fokuserat på att träna dom nya momenten i LKL3, men jag har fått lov att jobba lite också så det har inte blivit jättemycket träning. Vi var ute på klubben en sväng igår och tränade vittringen, hopp apport, metallapport och stegförlyttningar och vändningar på stället. Det går riktigt bra och det känns som om vi är på rätt väg. Hemma (inomhus) har vi tränat förflyttningen ligg-stå och stå-ligg. Vi har kommit så långt att jag nu inte behöver visa henne med handen längre utan kan stå på knä framför henne. Både Ammi och jag tycker att det är jätteroligt att få träna nya moment.
Jag har börjat fundera på vilka jaktprov jag ska anmäla mig till. SSRK Östras första prov är Bro och där brukar det vara hyfsat lätt att komma med. Tyvärr är det samma helg som Tollingjaktprovet i Östergötland, dvs 26-27 april. Kanske gör jag så att jag anmäler mig till båda så får jag se om/vad jag kommer med på. Men det betyder hur som helst att det är dags att börja tina fåglar och ge mig ut och träna lite.

Inga kommentarer: