lördag 1 mars 2008

lite ditt och datt

Idag var Stina, Malin och Johanna på besök hos Louise för att titta på valparna. Malin ville även träna lite jakt så hon, jag och Karin åkte ut i regnet och leran och tränade lite. Vi började med långa linjetag där dom måste över ett dike. Eftersom det var ett tag sedan jag och Ammi tränade jakt så hade jag ingen aning om hur det skulle gå, men det gick riktigt bra - full fart rakt ut. Men å andra sidan så är ju ett av Ammis motton "full ös medvetslös" och springa är aldrig något hon haft problem med :). Sedan fortsatte vi med en övning där man skickade på linjetag, blåste stoppsignal och sedan gav ett nytt ut-kommando. Det gick hyfsat, även om hon behövde påminnas lite om vad stoppsignalen innebar, men sedan gick det bra. Sedan körde vi en dirigeringsövning där vi lagt dummies både till höger och vänster och skickade hundarna åt endera hållet. Detta har jag och Ammi precis börjat träna så jag gjorde det enkelt, hon fick se när vi la ut dummiesarna och sedan stod jag bara 2m framför henne när jag skickade. Det funkade bara fint.

När vi tränat klart tog vi en promenad och sedan bar det av tillbaka till Louise för att titta på dom ursöta små valparna. Dom är 4,5 veckor nu och det har hänt jättemycket sedan jag såg dom sist. Nu är det full rulle på dom och dom leker med varandra och tuggar på allt och alla :).

Inga kommentarer: