onsdag 5 mars 2008

uppstart av LKL3

Idag har vi varit hos Lotta Linusson och påbörjat dom lite knepigare momenten i LKL3 (i alla fall dom jag tycker är knepiga), dvs fjärren och vittringen. Vi gick igenom hur jag ska lära in skiftningarna ligg-stå, stå-ligg, sitt-stå och den svåraste stå-sitt. Mitt mål är att baktassarna aldrig ska röra sig utan det är bara fronten som rör sig. När det gäller vittringen så ska jag i 2 veckor bara träna att jag lägger ut pinnarna och sedan lägger små godbitar mellan dom. Detta för att hon ska lära sig att det är inte enbart ett gripa-moment utan det är ett moment där hon ska använda näsan. Så nu lär vi henne att använda näsan och strunta i pinnarna. Vi tittade även på hur jag ska gå vidare med fotgåendet som nu även innefattar stegförflyttningar och vändningar på stället - knepigt :). Sedan tittade vi lite snabbt på inkallning med ställande och läggande och metallapportering. Nu har vi en rejäl hemläxa till nästa gång vi ska träffa Lotta :)

Inga kommentarer: