onsdag 3 december 2008

å så lite mer träning

Nu under vintern så har jag ibland lite svårt att hitta inspirationen till att träna, det är mörkt, blött och kallt. Ammi är lite kinkig med att lägga sig ned och jag får verkligen vara jättekonsekvent med att hon inte får någon belöning om hon inte är hela vägen ned med magen. Men jag undviker att träna tex fjärren när det är som mest kallt och blött eftersom det känns onödigt att komma i konflikt med ett moment bara för att jag absolut ska träna när det är som värst. Istället kör jag dom momenten inomhus och filar då på att få till rätt teknik.

Ikväll har vi utomhus tränat lite mer på fotgåendet, sättande under gång (som börjar blir riiiiktigt bra nu, rutan och metallapporteringen. Allt gick riktigt bra även om vi hade ett litet strul med rutan. Första skicket på rutan gick fint. Andra så gjorde hon dock som förut, dvs sprang för långt åt vänster så hon hamnade vid sidan av rutan. Jag kände hur det ryckte i läpparna för att fela henne men lyckades stoppa mig själv. Hon stod ett tag vid sidan av rutan men insåg att hon inte skulle få något bra för det och började då söka ny position och jag kunde belöna henne. Sedan gjorde jag två rutskick till som båda gick jättebra.

Inga kommentarer: