söndag 30 november 2008

ljuset i tunneln

Igår och idag har jag bland annat fokuserat på rutan. På kursen med Niina så tyckte jag att vi tog ett steg frammåt och att Ammi verkade förstå vad momentet gick ut på, men igår så kändes det som om vi var på ruan 1 igen. Återigen så låste hon fast vid konerna och förstod inte att hon skulle söka sig till mitten. Men jag höll mig lugn och försökte låte henne prova sig fram och till slut så fick jag till 2 bra rutskick där hon mer sökte sig mot mitten istället för ut mot kanterna. Idag så hade jag återigen beväpnat mig med en stor portion tålamod och beredde mig på att få stå och låta henne försöka hitta rätt position, men se idag så verkade det som om poletten trillat ned :). Hon gjorde 4st helt perfekta rutskick där hon sökte sig rakt in i rutan och till mitten!!! Nu håller jag tummarna för att det inte var en engångsföretelse utan att hon faktiskt fattat vad hon ska ha för position i förhållande till konerna. Men det får framtiden utvisa och jag är beredd på att vi kommer att få lite bakslag så det blir att bara träna rutan när jag är beredd på att låta det ta tid och tålamod :P.

Inga kommentarer: