lördag 17 maj 2008

CK och 3:e bästa tik :)

Det gick jättebra på utställningen idag, trots Ammis lite urfällda tillstånd. Vi var ensamma i jaktklassen och fick CK, så vi fick gå upp och tävla om bästa tik. Totalt var det 8 tikar som fick CK och vi placerade oss som 3:a!!!! Certet gick till 2:an så det kändes ju lite snopet att vara så nära, men jag är ändå jättenöjd med vårt CK och vår placering. Dömde gjorde Ralph Dunne från Irland och vår kritik löd enligt:

A nice and alert expression. Good bone & sholder placement. Nice size, very good condition. Moves well.



Vill passa på att gratulera Tollarbos Ducke Molleson som blev bästa hane och därmed fick sitt första cert. Sedan blev han BIM och bästa jaktmeriterade hund.

Efter ett kort stopp hemma för att äta lite så åkte vi ut i skogen för att träna lite jakt. Jag la ut ett sök med kanin, and, mås, kråka och duva. Alla vilt kom in snabbt och jag fick alla i hand. Jag hade lagt kaninen längst ut (ca 50m) och så att jag kunde se henne när hon var framme vid den. Jag såg när hon fick vittring på den och hur hon stannade upp och nosade på den. Sedan lyfte hon huvudet och såg lite frågande på mig. Men jag höll mig tyst och stilla och då plockade hon upp den och kom i galopp med den till mig. Jag blev verkligen jätteglad över det. Nu känns det som om vi har förutsättningar att lyckas riktigt bra imorgon. Men samtidigt så tänker jag inte ha några krav på oss utan mitt mål är att vi ska har roligt och att jag ska känna att samarbetet fungerar.

Inga kommentarer: