söndag 25 maj 2008

lata härliga dagar

Denna helg har jag inte haft något inplanerat utan bara tagit dagarna som dom kommit. Igår så var jag iväg och köpte en baden-baden och ett parasoll till balkongen och på kvällen gick vi en lång skön promenad i det fina vädret. Lite lydnadsträning hann vi även med. Idag tog vi en lång promenad rätt så tidigt, innan det hann bli varmt och sedan satt jag ute på balkongen i min nya stol och njöt. Slumrade till och med till lite. Hundarna tyckte att det var lite för varmt ute på balkongen, trots parasollet, så dom låg mest inomhus och sov. Ikväll ska jag köra igenom lydnadsklass 3 för att se var vi står och om det är idé att jag anmäler mig till någon tävling i juni. Jag har insett att när det gäller fjärren så är det bäst att jag inte har något handtecken på de förflyttningar där hon ska ställa sig upp eftersom det lätt gör att hon rör sig frammåt. Sedan har jag inte testat rutan på ett tag så där lär hon vara lite ringrostig, men de övriga momenten har fungerat rätt så bra på sista tiden. När det gäller jakten så tänkte jag träna några gånger hos Sanna för att få lite hjälp med stadga och avlämningar. Kanske kan hon ha några idéer om hur jag ska få Ammi att tycka att kanin är roligt :P.

Inga kommentarer: