onsdag 14 maj 2008

uppladdning

Idag hade jag tagit fram 5st vilt; 2kråkor, 2duvor och en mås för att köra ett litet sök och se vad hon tyckte om dom vilten, jag har ju mest kört and på sista tiden. Det gick alldeles strålande bra. Hon plockade snabbt in alla vilt och lämnade alla i hand. Duvorna verkade hon tycka var lite konstiga, dom är ju väldigt duniga och det är hon inte van vid. Så jag kunde se att hon inte riktigt verkade veta hur hon skulle hålla dom. Men efter lite funderande på duva nr. 1 (jag blåste inkallningssignal när jag såg att hon var fundersam) så tog hon ett riktigt bra grepp på duva nr. 2, den i princip bara skopade hon upp i munnen och kom med. Nu ska jag träna linjetag på dummie resten av veckan så kör vi ett genrep på lördag och då blir det nog kråka, duva, and, mås och kanin som jag tinar så har vi kört alla viltslag en sista gång innan jaktprovet.

Inga kommentarer: