fredag 9 maj 2008

träning, träning och träning....

Efter Ammis fina prestation på tollingjaktprovet så har jag beslutat mig för att pröva vår lycka på ett retrieverjaktprov. Så vi har anmält oss till provet i Dalarna den 18/5. Nu blir det att tina en massa vilt igen och då framförallt allt annat än and eftersom and är det vi tränat mest på hitills. Kom också på att det ju brukar vara hårvilt på retrieverprov så nu ligger en liten kaning på tining tills imorgon. Imorgon så ska jag och ytterligare några tollarägare träffas och träna lite jakt så då får jag passa på att prova med kaninen.

Nästa helg blir väldigt hektisk, först utställning på lördagen i Södertälje. Hon har fällt i 2 veckor nu, så vi får väl se vad domaren tycker om hennes lite urfällda tillstånd. Och så jaktprovet på söndagen. Men det är så det brukar se ut på våren och hösten, fullt upp med prov på helgerna och så träning under veckorna. Vila kan man göra i graven :).

Lydnadsträningen går bra men vi är definitivt inte klara att starta i 3:an än. Jag fortsätter träna på så får vi se när vi blir klara, men lydnaden har verkligen fått en nytändning efter kursen med Kent&Niina Svartberg.

Inga kommentarer: