söndag 9 november 2008

GRATTIS till SNYGG-Milton

Igår åkte jag och Ammi hem till Stina i Jordbron för att övernatta inför dagens utställning i Grängesberg. Så snart jag passerat Enköping så slog dimman till och det var som att köra i ärtsoppa :P. Det var ren tur att jag såg skylten där man skulle svänga av mot Jordbron men efter jag svängt av så var det kört. Det skulle finnas en liten avtagsväg till vänster men i dimman så såg jag knappt vägen rakt fram och ännu mindre om det fanns några små avtagsvägar. Så det blev att ringa Stina som fick guida mig sista biten. Väl framme så blev vi välkomnade av en lycklig Raiko som tyckte det var jättehäftigt att få besök av en tjej (Ammi var inte riktigt lika imponerad). Kvällen gick i hundsnackets tecken avbrutet för en liten kortare viltträning med Raiko. Tänk att en kväll kan gå så fort och att man kan snacka hund oavbrutet i så många timmar :).

Efter frukost och promenad med hundarna så bar det i morse av till Grängesberg och hela bilturen snackades det hund :).

Hur gick det då? Jodå, Raiko vann juniorklassen med HP och Ammi vann jaktklass tikar, dock med en slät etta och följande kritik:

Feminin helhet, ännu under utveckling. Önskar mer tyngd över helheten. Rätt huvud, bra öron, bra hals och skuldra. Tillräcklig benstomme, proportionerlig kropp, bra kors. Bra färgmarkeringar på tassar. Rör sig med bra svansföring men något korta trippande steg.

Men den som verklinge tog hem storslam idag var Milton. Han vart bästa hane och tog därmed hem cert och belv genom det både svensk och finsk UCH. Eftersom han var den enda hanen med CK och ingen tik fick något CK så blev han dessutom BIR. Men det tog inte slut där utan han gick sedan vidare och blev BIS-1 i jaktklassen och BIS-4 på utställningen. JÄTTEGRATTIS Malin och Milton!!!!!

Inga kommentarer: