torsdag 6 november 2008

putsning och övernattning

Idag har jag putsat Ammis öron och tassar inför utställningen på söndag. Sedan gick jag in på Eniro för att kolla hur långt det är till Grängesberg och hur lång tid det tar att köra och såg till min förvåning att det skulle ta över 3 timmar att köra!!! Ringde till Annika för att kolla med henne om det verkligen tar så lång tid och hon sa att jominsann, det gör det. Insåg att det betydde att det blir en tidig morgon på söndagen om jag ville vara där i tid till bedömningen - suck och stön. Men se, efter en liten stund kom ett sms från Annika där hon föreslog att jag ju kunde kolla med Stina (som ju ska ställa Raiko) om jag inte kunde sova över där - hon är full av bra förslag hon Annika (man kanske blir det som uppfödare :)). Ett samtal senare var saken biff, jag sover över hos Stina så åker vi tillsammans till utställningen. Enligt stina så kommer hennes sambo enbart att bli lycklig över att jag kommer eftersom då slipper han åka på uställningen :P. Men jag kommer inte undan utan att betala ett litet pris - jag måste titta på när Stina kör viltträning med Raiko - herregud, hur ska jag överleva detta, vara tvingad att titta på hundträning :). Skulle tro att det slutar med att jag och Stina tränar hund tills vi inte längre ser hundarna :P.

Inga kommentarer: