onsdag 7 januari 2009

tillbaka på jobbet

Idag var första jobbdagen efter jul- och nyårsledigheten. Gudars säger jag bara - man blir ju jättetrött av att behöva tänka hela dagen :P. Hundarna verkar lite trötta efter en dag hos dagmatte igen - efter att ha ätit så ligger dom och sover som små grisar (snarkar nästan oxå) :). Hade planerat att träna fotgående (Ammi går fortfarande lite ut med rumpan så vi måste träna mer position), ruta och vittringen. Men är hon så här trött när det är dags för kvällspromenaden så är det nog bäst att skippa träningen idag. Skulle tro att det tar 2-3 dagar innan vi alla är tillbaka i gamla jobb/dagmatte-rytmen igen så att man är piggare på kvällen.

Har tränat flitigt under ledigheten och kunna se en stor skillnad i Ammis fotgående (tack vare att jag har varit väääldigt konsekvent). Dels släpper hon ögonkontakten mycket mer sällan och dels har positionen blivit bättre. Även de andra momenten har blivit bättre. Hennes apporteringsingångar (vill gärna sätta sig snett) har blivit mycket bättre, rutan börjar se riktigt bra ut och hon flamsar inte längre runt mellan momenten. Känner mig jättepeppad att tävla men eftersom den lilla damen ska börja löpa vilken dag som helst så blir det till att vänta till efter löpen.

Fick mail från Svartbergs Hundkunskap idag och kunde till min lycka konstatera att jag har kommit med på kursen med Jessica Svanljung och Christa Enqvist (tävlar i finska landslager) och dessutom med hund. Ser verkligen fram emot den kursen :).

Inga kommentarer: