lördag 19 januari 2008

bara halv storm

Eftersom det "bara" var halv storm här idag så åkte jag ut till klubben för lite lydnadsträning. Av någon anledning var jag ensam där :P (kanske alla vettiga människor beslöt sig för att hålla sig inomhus). Ammis fotgående är bättre men hon vill fortfarande ligga lite framför och ploga. Jag försöker vara väldigt noga med belöningspunkten men måste nog komma på nåt mer för att rätta till det. Men fokusen är mycket bättre och hon släpper bara ögonkontakten korta stunder och väldigt sällan nu. Vi körde läggande under gång, vilket hon gjorde kanonfint och sedan en inkallning med ställande. Den gjorde hon sisådär så hon fick inte springa och ta bollen som låg bakom henne utan istället så fick hon "långnäsa" och jag satte tillbaka henne och gjorde om inkallningen. Denna gång tvärnitade hon och då fick hon springa och ta sin boll. Ammi funkar väldigt bra med utebliven belöning, hon blir inte frustrerad utan anstränger sig bara ännu mer. Efter det körde vi apporteringen och där sätter hon sig en aning snett så jag måste träna mer på ingångar när hon bär apportbock. Men tempot är jättefint både ut och in. Jag avslutade med fjärren och det gick jättebra. Vid det här laget så var jag genomblöt och Ammi såg ut som en dränkt katt så jag tyckte att det fick räcka. Väl hemma har Ammi bäddat ned sig i sängen (bortskämda byracka) och själv har jag bäddat ned mig i soffan med filtar :).

Inka tillbringar helgen med sin husse och njuter av att få slippa sin lillasyster lite och få all uppmärksamhet själv :).

Inga kommentarer: