onsdag 16 januari 2008

Veterinärbesök

Stackars Inka har dragits med ett rinnande lite kletigt öga som inte har velat bli bra trots att jag spolat med koksalt. Så idag bar det iväg till veterinären för en undersökning. Inka verkligen hatar att gå till veterinären. Det har varit så efter den gången för 4 år sedan då hon blev så rejält hundbiten att hon nästan inte klarade sig och fick lov att tillbringa flera dagar på djursjukhuset med en massa provtagning och undersökningar. Så jag åker inte till veterinären med henne om jag inte måste, men nu var det tvunget. När vi ändå var där så passade dom på att ta blodprov (eftersom hon går på daglig dos Metacam) för att bland annat kolla hennes levervärden. Inka tyckte det var jobbigt men nu har vi fått salva till ögat och behöver inte ta nya blodprov på 1 år.

Ammi började löpa i måndags så nu blir det koppelpromenader ett tag. Vi har tränat koncentration och fokus de senaste dagarna. På varje promenad så sätter jag henne fot flera gånger och så fort hon släpper ögonkontakten så blir det "långnäsa". Det har gett resultat och nu kan det passera både bilar och hundar och hon släpper inte kontakten. Ikväll har vi tränat lite fotgående, inkallning med ställande och fjärren på en grusplan i närheten. Det gick riktigt bra, framförallt var fotgående mycket bättre än förra gången. Nu låg hon rätt i position och höll kontakten i princip hela tiden. Jag kanske till och med borde börja titta på någon tävling redan i februari :).

Inga kommentarer: