torsdag 31 januari 2008

söta små valpar....

Nu har Musse fått sina valpar (Tollarbos kennel). Sju små ulltottar blev det, 5 hanar och 2 tikar, vilket betyder att Louise äntligen får sin lilla tik. Jag pratade med henne igår och då berättade hon att en av tikarna var lik Ammi, väldigt mörkt röd och med 4 vita tassar - undrar om hon får Ammis humör oxå :P. Det ska bli väldigt roligt att åka och titta på dom och sedan följa dom när dom växer upp.

Annars så fortsätter lydnadsträningen. Igår var jag ute på Stockholms Södra och tränade och insåg då att Ammi totalt glömt bort det där med rutan. På kommando rutan så sprang hon 5m, stannade och vände sig om med ett uttryck som sa "hmmmm, du sa nåt och jag sprang, men jag har egentligen ingen aaaaning om vad jag ska göra :P". Så det blir att backa bandet och göra lite enklare övningar igen. På hoppet så måste jag träna återhopp. När hon hamnar lite för snett så blir hon osäker på om hon ska hoppa tillbaka eller bara springa vid sidan av. Så där får jag träna att jag sätter henne mer och mer snett så att hon fattar vad jag vill. I princip ska man kunna stå på planen, kommendera hopp och hunden ska springa raka vägen till hopphindret och hoppa. Men dit har vi en bit kvar :).

Inga kommentarer: