söndag 13 januari 2008

Lydnadsträning

Idag hade vi strålande sol här i Stockholm och jag hade bokat med Karin och Louise att vi skulle ses på Haninge BK för lite lydnadsträning. Det var ett tag sedan vi var ute på klubben och tränade och det märktes tydligt för Ammi var JÄTTESPEEDAD. Hon låg ca 30cm framför mig hela tiden i fotgåendet och hade svårt att hålla fokus på mig. Istället så försökte hon hinna med att kolla in vad Kuta och Vilja gjorde samtidigt som hon själv gick fot. Mellan momenten så passade hon dessutom på att hela tiden hämta den apport som råkade ligga närmast (sak samma om det var vår eller inte :P). Jag fick verkligen jobba som tusan hela tiden för att samla ihop henne och mot slutet av passet så gav det utdelning och hennes fotgående och fokus började bli mer som i höstas. Men jag märker att det blir att backa bandet lite och köra koncentrationsövningar ett tag. Mitt mål är att tävla 2:an någon gång i mars så till dess borde vi ha fått ordning på allt igen.
Jag körde även lite med Inka (men inte allt för mycket för det klara inte hennes nacke), mest för att hon skulle få använda huvudet. Hon tyckte det var jätteskoj och skuttade nästan jämfota under fotgåendet :). Vi körde lite dumruta och det gick faktiskt bättre än det brukade göra när jag tränade henne för tävling. Rutan hade hon däremot helt glömt bort och den har alltid varit en av våra svaga punkter.

Nu ska jag ta och gå in på SBKs sida och kolla på tävlingar här i Stockholm i mars :).

Inga kommentarer: