lördag 26 januari 2008

Börjat planera lite smått

Har börjat fundera över vilka prov jag tänkte vara med på i vår och kikat i dom olika tävlingskalendrarna och kom fram till följande:
23 mars blir det utställning - Lilla Stockholm
30 mars blir det LKLII i Vällingby
och 3 Maj hoppas jag kunna delta på Tollingjaktprov
Med tanke på att det aldrig brukar bli som jag planerar :) så får vi väl se hur mycket av ovanstående som verkligen blir av. Men planer kan man alltid ha :). Med lydnaden så vet man ju aldrig om det går vägen så vi kommer nog att anmäla oss till fler prov.

Idag så promenerade vi ned till Årsta centrum (via Årstaviken) och tränade på fotgående. Hon skötte sig jättefint, släppte bara kontakten vid ett tillfället trots att det åkte bilar, bussar och gick förbi massor med folk och hundar. Positionen har också blivit lite bättre och det var bara vid något tillfälle hon plogade lite. Känns bra att man ser resultat när man lägger ned tid och energi på något.

Imorgon bär det iväg på lydnadstävling för att heja på Karin&Kuta. Dom är verkligen jätteduktiga, Kuta är inte ens två år och dom är redan uppe i Elitklass!!!! Jag brukar säga åt Ammi att hon ska titta på sin halvbror och försöka ta efter (flin). Fast jag tror å andra sidan att det mest är matte som drar ned tempot i ekipaget Katrin&Ammi. Om det var upp till Ammi skulle vi träna minst 10 av dygnets timmar :).

Inga kommentarer: