tisdag 8 januari 2008

baskade bilskrälle

Igår fick bilen, eller rättare sagt spolarvätskepumpen, fnatt på väg hem från jobbet. Jag spolade rutan och när jag släppte spaken så bara fortsatte pumpen att pumpa och fortsatte glatt även efter det tagit slut på spolarvätska. Det gjorde ju att vindrutetorkarna oxå gick hela tiden. Efter att ha kört så i ca 10 minuter, lyssnandes på torkarnas gnekande och pumpens vinande (hua vilket ljud) så höll jag på att få psykbryt och stannade på en mack och tog loss säkringen som hör till pumpen (tyvärr så går vindrutetorkarna på samma säkring). Det var ju helt OK igår när det var uppehåll, men i morse när det regnade så hade jag inget val annat än att sätta i säkringen igen och fick lyssna på gnek och vinande hela vägen till jobbet - stackars arbetskamrater, jag var inte på världens bästa humör när jag kom :). Efter att ha pratat med bilia idag så har jag fått veta att i bästa fall så har spaken hakat upp sig och då måste man "bara" montera loss ratten och en del av instrumentpanelen för att fixa det. I värsta fall måste pumpen bytas och då måste större delen av kofångaren och fronten monteras loss!!!!! Jag kan inte fatta att det ska vara så komplicerat att få en fungerande spolarvätskepump!!!! Jag vill inte ens tänka på hur stort hål det kommer att göra i min plånbok att få det lagat.

Hundarna och jag har annars haft två lugna dagar eftersom jag varit helt slut efter att börja jobba igen, man är ju van att få sova mycket längre på mornarna och har svårt att ta sig i säng i tid på kvällen. Men imorgon så ska jag ta mig själv i kragen och börja göra en plan för träningen, både lydnad, jakt och viltspår hade jag tänkt försöka hinna med framöver.

Inga kommentarer: