lördag 5 januari 2008

Blåsigt och kallt

Idag blåser det som attan utomhus och det blir ingen jättelång promenad så vi har istället roat oss med att träna lite lydnad inomhus. Har fortsatt träningen med att Ammi ska ligga med huvudet i golvet på kommando. Nu kan jag stå upp och ge kommandot, men än så länge har vi inte kommit längre än att hon ligger så i 10-15 sekunder. Hon ser verkligen rolig ut, fläker ut frambenen och lägger huvudet på sned mellan dom :). För Ammi som helst vill att allt ska gå i 190knyck så är det här en svåååår övning. Att ligga still med huvudet i backen förstår hon inte riktigt nyttan med, men det verkar vara det matte vill och hon får ju godis när hon gör det så det går väl an :). Sedan har vi även tränat att backa när jag har henne mellan mig och en vägg. Idag provade jag att ta ett steg ut från väggen och hon backade ändå spikrakt så det är jag jättenöjd med.

Inga kommentarer: