onsdag 10 september 2008

det bidde inget 1:a pris idag heller......

Men Ammi hade samma härliga attityd som förra gången så vi får helt enkelt ligga i och träna och prova igen. Förutsättningarna idag var verkligen inte optimala. Inte nog med att det var regnigt och kallt, dessutom så lyckades jag dra sista startnumret så när det äntligen var vår tur så hade det dessutom hunnit bli rejält mörkt. Det tror jag tyvärr ställde till det på rutan, för där hade hon jättefin fokus utåt när jag skickade henne, men efter 2-3 språng så stannade hon upp och bara tittade förvirrat runt omkring sig så jag tror helt enkelt inte att hon såg konerna, det var precis så att jag såg dom. På hopp-apporten därmot har jag ingen förklaring till varför hon valde att springa bredvid hindret på vägen tillbaka. Det känns som om hon mest slarvade :P. Nåja, här följer poängen:

Sittande i grupp - 9p - flyttar sig
Platsliggande - 10p
Fritt följ - 8p - snett sätt, pendlar i position
Sättande - 9p - Tempo sätt
Inkallning med stå&ligg - 8p - DK lägg, kryper något
Rutan - 0p
Hopp-apport - 0p
Metallapport - 9p - snett sitt
Vittring - 6,5p - Plock, tugg, släpper
Fjärr - 7p - DK, flyttar sig

Vi har en del att jobba på, men jag vet ju att bara hon kan momenten ordentligt så utför hon dom strålande. Hon blir aldrig låg eller trög utan jobbar alltid med fart och glädje.

1 kommentar:

Patrik sa...

Med dom poängen så kommer första priset snart.