torsdag 4 september 2008

första veckan på jobbet

Nu har jag snart avverkat en vecka på det nya jobbet och jag trivs verkligen jättebra. Mina kollegor verkar jättetrevliga och arbetsuppgifterna är roliga. Jag har inte gjort så mycket den första veckan men har trots det varit helt slut när jag kommit hem från alla nya intryck. Det har gjort att hundarna har fått klara sig utan träning mån-tis för att jag helt enkelt var för trött. Men igår så var jag lite piggare så då körde vi ett kort lydnadspass här hemme. Jag körde platssittning&platsliggning med båda (vilket gick bra). Sedan körde jag fritt följ med Ammi där jag testade att hålla ett lite lägre tempo och det visade sig vara en bra strategi för då fokuserade hon bättre och kom bättre i position. Sättande under gång gick fin-fint. Sedan körde vi metallapporten och denna gång så lekte hon inte med den när hon kom fram till den utan tog den fint på en gång och kom in. Hon gjorde en jättebra vittring där hon nosade sig genom pinnarna och tog rätt på en gång och kom med. Hon har dock lite tugg för sig som vi får lov att jobba bort. Sedan slutade vi med fjärren som även den funkade väldigt fint, hon gjorde snabba fina förflyttningar utan att röra sig framåt. Ikväll ska vi köra rutan och ställa ut lite störningar så att hon lär sig fokusera på rutan och ignorera saker runt omkring.

Inga kommentarer: