tisdag 5 augusti 2008

1 mil på 2,5 timmar!!!

I morse kl. 9 packade jag bilen full med grejer (bland annat en bunt frusna fåglar) för att bege mig upp till Umeå. Men se, jag hade inte räknat med den ibland hysteriska trafiken i Stockholm och vad den kan ställa till med. Tydligen så hade en långtradare (eller lastbil) kört in i något uppe på Essingeleden/E4:an vid 8-tiden vilket resulterat i att dom stängt av hela Essingeleden. Så det började med att jag fick köra söderut istället för norrut för att sedan vända om och börja köa. Trafiken leddes om in i Stockholm och köerna var milslånga. Efter 2,5 timmar så hade jag kommit ca 1mil, dvs jag hade inte ens kommit ut ur Stockholm. Då gav jag upp och vid första bästa tillfälle så vände jag hemmåt igen. Så efter 3 timmars köande så var jag tillbaka till utångspunkten - snacka om surt :(.
Nåja, jag gör ett nytt försök imorgon.

Inga kommentarer: