torsdag 21 augusti 2008

träning på klubben

Idag så åkte jag ut till klubben för att träna lite lydnad. Jag började med Ammi. Först Platssittning&Platsliggning - funkade fint. På fotgåendet så märktes det att vi mest tränat hemma för hon var lite mer splittrad, men skärpte till sig efter en stund. Inkallning med stå&ligg gick bara fint. Hopp-apport och metallapport gick fint. Runtan gick kanon - tack och lov, jag var lite orolig för hur hon skulle reagera efter förra träningens tjatande, men hon gjorde verkligen en kanon ruta. Vittringen gick återigen bra, så tydligen räckte det att jag bara påminde henne lite efter förra gångens förvirring. På fjärren är hon lite tveksam i förflyttningen sitt-stå, så jag körde den några gånger och belönade ordentligt när hon gjorde dom korrekt. Kort sagt en bra träning. På lördag ska jag åka ut till Nynäs BK och träna med några andra så då får vi lite störning oxå och förhoppningsvis kan någon dirigera oss.

Inka fick komma ut och köra lite fotgående (vilket hon gjorde glatt hoppandes :)). Läggande under gång, inkallning med ställande och så avslutade vi med lite fjärr. Det märktes att hon inte tränat lydnad på ett tag för hon var lite väl överladdad. Men jag tänkte dra igång lite mer träning för henne oxå, så hon kommer nog att landa förr eller senare :).

Inga kommentarer: