måndag 18 augusti 2008

sista veckan

Idag var första dagen på sista veckan av min semester - tänk att 4 veckor kan gå så fort!!!

Efter några dagar med sol så var då regnet tillbaka igen :P.

Har plockat fram 5st vilt (kråka, duva, mås, trut och and) för tining till imorgon. Det skulle vara roligt om det kunde gå lika bra då som det gjorde förra gången vi tränade med vilt. Har nämligen bokat in en genomkörare på fredag hos Peggy där vi ska köra som ett B-prov. Nu är jag jättepeppad att anmäla till några B-prov och förhoppningsvis kan Peggy ge mig ytterligare lite tips på hur jag ska jobba med lilla Ammi inför prov.

Lydnadsträningen idag gick både bra och mindre bra :P. Platssittning&Platsliggning gick som vanligt bra. Sättande under gång så gjorde hon ett konstigt skutt ut när hon satte sig (funderar på om jag gjorde någon rörelse med armen för så har hon aldrig gjort tidigare). Inkallning med ställande och läggande gick riktigt KANON :). Tvärnit på ställandet och dunkade i backen på läggandet. Rutan gjorde jag riktigt bort mig på. Jag hade bestämt mig för att köra hela momentet (har aldrig gjort det tidigare). Hon gör momentet helt kanon. Springer rakt in i rutan svänger runt på mitt stå-kommando och dunkar i backen på mitt ligg-kommando. Jag går den lilla promenaden och kallar sedan in henne och hon kommer i full fart och sluter upp vid min sida. Men nöjer jag mig då och kör nästa moment - NEJ!!! Jag får för mig att jag ska göra en gång till och belöna med bollen när hon lägger sig. 7 skick senare får jag äntligen till det. Innan dess har hon gått snett åt vänster ut ur rutan vid 3 tillfällen, satt sig på stå-kommandot vid 3 tillfällen och stannat upp före rutan vid 1 tillfälle. Jag vet ju så väl att man ska avsluta ett moment när det går som bäst och så bra som det gick första gången har det aldrig gått!!! Nåja, sedan gjorde hon en bra metallapport (lite snett sättande men inte farligt). Men sen kom vi till vittringen som ju gått jättebra dom senaste träningarna. Men helt plötsligt så har hon återigen slått över till att det enbart är en apporteringsövning och tar första bästa. Så där fick jag nu backa bandet lite och då gick det till sist bra. Den avslutande fjärren stod jag nu på 10m och det funkade riktigt bra. Det är lite knappt 2 veckor kvar till tävlingen så det blir att ligga i och träna varje dag så kanske vi hinner få till det :).

Inga kommentarer: