lördag 23 augusti 2008

genrep

Idag var vi ute på Nynäshamn BK och körde ett litet genrep inför starten i LKL3 nästa helg. Platssittningen gick bra och på platsliggningen så valde jag att lägga henne på den planen där man sedan går ut på parkeringen och gömmer sig bakom klubbstugan. Det kändes som om det var det svåraste alternativen för platsliggning där. Hon var lite orolig med bakdelen men framdelen var stilla, kanske skulle en domare ha dragit 1p, men förhoppningsvis inte. Jag blev sedan kommenderad genom 3:an av en bekant som även hon ska tävla nästa helg. Fotgående gick bra, hon var lite väl på och då ville hon gärna ploga lite, men hon var med jättefint och hade ett suveränt fokus. Sättande under gång funkade fint. På inkallningen så tyckte jag att hon tog lite väl lång tid på sig att ställa sig, så det får vi slipa på under veckan. Hopp-apporten var perfekt och även metallapporten var väldigt bra. Rutan gick jättefint och här körde jag återigen hela momentet. Vittringen var hon lite slarvig och puttade runt på en pinne innan hon valde rätt (måste kolla vad reglerna säger om det). Fjärren gick fint, hon flyttade sig lite men jag tänker inte börja tjafsa om det förren efter tävlingen. Risken är annars att hon blir tveksam i förflyttningarna. Så på det hela taget var det ett bra genrep så nu ska vi bara putsa på lite detaljer i veckan och eventuellt försöker jag hinna ut till Nynäshamn BK ytterligare en gång under veckan.

Mitt mål för tävlingen är att hon ska orka hålla ihop hela programmet. 3:an är ju betydligt längre och knepigare än 2:an så vi får se hur det går. Sedan så är ju mitt mål alltid att vi ska ha roligt tillsammans :).

Inga kommentarer: