torsdag 14 augusti 2008

lydnadsträning

Idag har vi kört igenom en del av momenten i 3:an. Vi började med platssittning och platsliggning, vilket funkade fint även om jag gärna skulle vilja se att hon är mer avslappnad under platsliggningen. Hon ligger som på nålar, vilket gör att jag står som på nålar :P. Fotgåendet gick riktigt bra även om hon har tendens till att ploga lite, där måste jag tänka på belöningspunkterna. Inkallning med ställande och läggande gick kanon. På rutan så börjar hon fatta att efter stå kommer ligg så det hade gått framåt från förra gången. Vittringen gick kanon, jag körde två gånger och hon nosade noga igenom alla pinnar och tog sedan rätt båda gångerna. På vittringen stod jag 5m ifrån och det funkade riktigt bra, hon har liten tendens att röra sig framåt på förflyttningen stå-ligg, men det är inte jättefarligt. Det blir att fila lite till på tekniken där. Summa sumarum så är jag jättenöjd med dagens träning.

Inga kommentarer: